La sperto de meditado

Por plibonigi la sanan de mia menso kaj ĝin trankviligi, mi celas mediti ĉiutage. Eble mi faras tro multajn ĉiutagajn celojn sed tiu celo estas malsama ol la aliaj. Meditado ne donas al mi pli da streso sed evitas ĝin. Mi skribis pri la profitoj de meditado pli frue ĉi-monate. Tamen mi ne skribis pri mia sperto dum meditado.

Nun mi priskribas tion.

Mi faras ĉefe plenatentan meditadon. La celo estas atentigi sin mem al la sperto de estado. Oni rimarkas ian senson aŭ penson. Oni ne juĝas tion. Oni ne amas aŭ malamas kion oni rimarkas. Oni simple rimarkas ĝin. Ofte oni fermas la okulojn kaj spiras regule kaj profunde, sed iam oni ne fermas la okulojn aŭ gvidas la spiradon sed anstataŭ rimarkas tiujn spertojn. Dum la meditado, oni spertas estadon.

Eble vi pensus ke la celo estus forigi stresigajn pensojn kiam ili estas rimarkitaj sed tio ne estas la okazo. Malbonaj pensoj iam eniras la menson. Denove, oni rimarkas tion kaj ne juĝas.

Tio eble ŝajnas stranga. Ĉu la celo de meditado ne estas senstresigi sin? Jes ja, sed juĝi tiajn pensojn ne helpas. La pensoj mem ne estas la problemo, ĉu ne? La rezulto, la reago, estas la problemo. Oni devas ne reagi tiel. Nur rimarki ĝin, ne juĝi, ne provi ŝanĝi.

Kio se emocioj estas la fonto de problemoj? Kio se kolero aŭ malĝojo atakas la menson? Denove, oni rimarkas tion. Oni ne atakas sin pro siaj emocioj. Oni ne juĝas sin pro senti tion. La emocioj estas realaj spertoj kiel senti la seĝon sub si aŭ aŭdi ian sonon en la ĉambro. Ili ne estas pravaj aŭ malpravaj. Ili simple estas.

La ideo estas simpla sed la rezulto estas profunda.

Tiu praktiko venas de budhismo sed mi rimarkas kelkajn similaĵojn al stoikismo. Marko Aŭrelio diris “Forprenu vian opinion kaj estos forprenita la plendo. Forprenu la plendon kaj la doloro estos forprenita.” Ideo de tia meditado estas forpreni plendojn per forpreno de opinioj. Tiel oni forprenas la doloron.

Seneko la Juna diris “Ni suferas pli ofte en imagoj ol en realo.” Ofte ni atakas nin pli ofte ol esti helpemaj. Per meditado, ni povas trovi la streson malpli malbona. Ni ne forgesas ĝin, sed ni ne plu imagas ke ĝi estas pli malbona ol en realo. Per rimarko de la realo, anstataŭ esti kaptita per pensoj kaj imagoj, ni suferas malpli.

Se vi suferas pro streso, kaj vi neniam provis meditadon, mi sugestas ke vi provu ĝin. Kie ajn vi estas, haltu kaj rimarku la estadon. Vi povas fermi la okulojn, aŭ ne. Vi rajtas gvidi la spiradon, aŭ ne. Rimarku viajn spertojn. Kion vi sentas? Kion vi penas? Ne juĝu. Ne ŝanĝu ilin. Nur rimarku.

Simple spertu estadon dum kelkaj minutoj. Ne pli, ne malpli.

3 thoughts on “La sperto de meditado”

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s